Hvordan finder man vej i forbrugslåns-junglen?

Hvordan finder man vej i forbrugslåns-junglen?

I Danmark er der efterhånden kommet mange forskellige udbydere af lån på markedet. Det kan være svært at finde rundt i de mange tilbud. Her giver vi dig et par bud på, hvor og hvordan du kan danne dig et overblik.

Mange års erfaring er et sundt tegn

Når du skal ud og finde en god låneudbyder til dine behov, så er det en god idé at starte med at se på låneudbyderens baggrund og eventuelle datterselskaber. Er den online bank du har fundet en låneudbyder, som har mange lignende firmaer under sig eller måske ér en låneudbyder under en allerede populær og anerkendt forbrugslåneudbyder.

Ofte er en låneudbyder med mange års erfaring på bagen, et godt tegn for dig som låner. Det betyder nemlig ofte, at de har styr på lovgivning, kontrakter, løbetider og lignende. Ofte er der her også den mest erfarne og kompetente hjælp at hente i deres kundeservice.

Selvfølgelig er det ikke altid så sort og hvidt. Mange nye låneudbydere har ganske fint styr på alt, hvad de skal. Og samtidig er der også gamle erfarne online banker, som ikke har taget meget ved lære af deres fejl.

Find din foretrukne sammenligningsside

Vi foreslår altid, at du går på nettet og finder din foretrukne sammenligningstjeneste. Det gælder faktisk hvad end du har brug for ny husholdningsmaskine og finder en forbrugertest-side på nettet, eller om du bruger en sammenligningsside til at finde det billigste og bedste tilbud på reparation af din IPhone.

Det samme gælder med det private lån, som i forvejen kan være en svær beslutning, med de mange forskellige gebyrer, priser og løbetider.

På en side som JyskeLån kan du sammenligne stort set alle låneudbydere på det danske marked. Her kan du få et nemt, hurtigt og overskueligt overblik over alt fra oprindelse, års erfaring, kontaktmuligheder, ÅOP, løbetider mm.

Tjek dine kontaktmuligheder før du låner

En sidste ting, som kan være et pejlemærke imod en god og sund låneudbyder, er muligheden for kontakt.

Før du vælger din låneudbyder, skal du ikke kun overveje, hvor meget du kan og vil låne. Du skal heller ikke kun tænke i gebyrer, løbetid og årlige omkostninger. Du skal også tænke på dig selv, og dine behov for at komme i kontakt med din rådgiver.

Har du eksempelvis et behov for at kunne komme i kontakt med din rådgiver lynhurtigt, og imens du er på arbejde, så kan det være en fordel at gå efter en online bank, som tilbyder live chat.

Har du derimod blot et behov for at kunne snakke med en kompetent rådgiver i telefonen, så du kan få stillet alle de spørgsmål du måtte have, så kan det være en fordel at vælge en låneubyder, som har mange eksperter på linjen, og i mange timer ad gangen hver dag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.