Konsekvenser din webshop vil lide under, med dårlig logistik og lageradministration

Konsekvenser din webshop vil lide under, med dårlig logistik og lageradministration

 

E-handlen raser derudaf for fuld blæs. Flere danske forbrugere handler på nettet. Den store efterspørgsel af onlinevarer giver et større pres på de forhandlere, der har en webshop. Her kan du læse om et par negative konsekvenser, som din forretning blandt andet vil opleve, hvis du ikke har styr på dit lager og din administration af varer.

Forsinkede varer på lager

Bliver dine varer forsinkede, når de eksempelvis shippes fra produktionslandet og til din destination, så kan lidt hurtig hovedregning fortælle, at de også vil komme forsinket på hylderne i din butik eller i varekataloget i din webshop – og dårlig logistik er bestem ikke populært hus kunderne.

Med effektiv lageradministration og indkøb, vil dine producenter og fabrikker kunne levere til tiden. Det handler i store træk om at give fabrikken en realistisk deadline.

Lyt til indkøberne, til din kontaktperson på fabrikken og lær dit logistiksystem at kende. Gives der udtryk for, at deadline vil være svær at overholde, eller foreslås der allerede tidligt i indkøbsprocessen, at orden og forsendelsen splittes, så kan det være et tegn på, at deadline er en smule urealistisk.

Manglende varer giver utilfredse kunder

Særligt i den voksende E-handel af tøj, er mange på forkant med eksterne annoncer på de sociale medier, der fremviser de nyeste trends og varer i webshoppen. Her er det unge segment af forbrugere ofte hurtige på tasterne, og klar til at købe produktet med det samme.

Er varen dog så ny, at den ikke er at finde i den pågældende webshop endnu, så er de unge segment også blevet bedre og hurtigere på tasterne, når det gælder dårlige anmeldelser på Trustpilot eller på de sociale medier. Kommentarer som hurtigt kan sprede sig og skade din forretning.

Alt for lang leveringstid for kunderne

Er varene først forsinkede, så vil dine kunder ofte skulle vente længere tid på de varer, som de har bestilt online. Dette er særligt tilfældet, hvis de varer du annoncerer med på din hjemmeside er varer, som du ikke har fysisk på lager endnu, men som du regner med at kunne få hjem hurtigt, efter en kundeordre er placeret.

Med et professionelt og effektivt logistiksystem, kan du lettere holde styr på inbound og outbound af varer. På en side som Datacon.dk, kan du finde eksperter i sådanne løsninger, og bestille det rette system til styring af din forretnings logistik. På den måde vil du undgå de værste forsinkelser i levering for dine kunder.

Er uheldet alligevel ude, eller oplever du hårde periode med problematisk logistik og leverandørlevering, så er det god stil at være på forkant hos dine kunder, og sende en undskyldning og en komplementær rabatkode, før de skriver og klager til dig.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *